Agenda

01

ÚPRAVA ODPADOV PRED SKLÁDKOVANÍM (MBÚ)

Úlohou MBÚ je zmenšiť objem skládkovaného odpadu alebo znížiť jeho nebezpečné vlastnosti (a tým obmedzovať negatívne vplyvy na životné prostredie, najmä znečisťovanie povrchových a podzemných vôd, pôdy a ovzdušia, vrátane skleníkového efektu)

Viac informácií
ÚPRAVA ODPADOV PRED SKLÁDKOVANÍM (MBÚ)

02

CELOPLOŠNÝ ZBER KUCHYNSKÉHO BIOLOGICKÉHO ODPADU (KBO)

Rozhodujúcim kritériom pre prijatie tejto legislatívnej úpravy na Slovensku bolo predovšetkým environmentálne hľadisko – zamedzenie ukladania biologického odpadu na skládky = zníženie produkcie skleníkových plynov. 

Viac informácií
CELOPLOŠNÝ ZBER KUCHYNSKÉHO BIOLOGICKÉHO ODPADU (KBO)

03

ROZŠÍRENÁ ZODPOVEDNOSŤ VÝROBCOV 

Triedený zber postavený na princípe rozšírenej zodpovednosti výrobcov funguje. Potrebuje však určité systémové zmeny z pohľadu financovania a posilnenia „spoločnej“ zodpovednosti. 

Viac informácií
ROZŠÍRENÁ ZODPOVEDNOŤ VÝROBCOV

04

NEBEZPEČNÝ ODPAD

Kapacity koncových zariadení na spracovanie nebezpečného odpadu aj z dôvodu výrazného rozvoja automobilového priemyslu dlhodobo nestačia pokryť dopyt.

Viac informácií
NEBEZPEČNÝ ODPAD

05

POSUDZOVANIE VPLYVOV NA ŽIVOTNÉ PROSTREDIE

Zákon č. 24/2006 Z.z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov zaručuje verejnosti právo priamo ovplyvňovať proces, v ktorom sa povoľujú zásahy do prírody a životného prostredia.

Viac informácií
POSUDZOVANIE VPLYVOV NA ŽIVOTNÉ PROSTREDIE

06

ENVIRONMENTÁLNE ZÁŤAŽE

Na Slovensku sa momentálne nachádza približne 30 000 environmentálnych záťaží a z nich je približne 1500 takých, ktoré predstavujú závažné nebezpečenstvo pre zdravie človeka. 

Viac informácií
ENVIRONMENTÁLNE ZÁŤAŽE

07

TRANSPARENTNÉ A ODBORNÉ ZMENY LEGISLATÍVY

Za základné kroky, ktoré by posunuli zaostalé odpadové hospodárstvo na Slovensku vpred, ZOP žiada: 
zriadiť stále odborné skupiny, za účasti domácich, ale aj zahraničných odborníkov na odpadové hospodárstvo

Viac informácií
TRANSPARENTNÉ A ODBORNÉ ZMENY LEGISLATÍVY